tirsdag 14. juli 2009

Syplaner for høsten...

Ja, da er straks høsten her, og jeg har nok en gang meldt meg på sy-utfordringer på Sykroken. Håper bare jeg får tid til dette midt i fødsel, amming, nattevåk og studiestart... Her er hvertfall planene så langt... (Lager en etikett for hver av kolleksjonene slik at om du er interessert i å lese alt på samme tema under ett, klikker du deg inn der... (liste på høyre side...))

Høstkolleksjon'09



Regler:
5 voksenplagg - alle er valgfrie
Ferdig 1. november


Planen foreløpig er:

-Ammetopp i stripete rød og rosa jersey med blomstertrykk
-Ammetopp i stripete hvit og sort jersey med blomstertrykk
-Poncho i fleece
-Ulla kjole til sensommer/høst (Tror denne blir hvit med lilla og turkise mini-blomster, m/lilla belte)

Fargene vil jeg vel prøve å få matchet med det jeg har sydd i sommerkolleksjonen slik at disse kan passe sammen.
Den går jo i brun, rosa og lilla.
Hittil har jeg funnet toppe-stoffene og kjole stoffene,
og rosa og lilla passer jo inn der, men jeg prøver meg altså også på hvit og svart til høsten.

Vil også prøve å lage et skjørt som kan matche den brune veska jeg skal sy i høstprodukt-kolleksjonen min...




Høstprodukter'09


Regler:

Frist 1. november
Minst 4 produkter
Ett produkt må inneholde kombinasjonen mønstret/ensfarget stoff
Ett produkt må ha tydelige hentydninger til årstiden høst.
To valgfrie produkter.


Planen er:

-Sengesett til Tutta med Rødhette-stoff
-Pynteputer til barnerommet, også med Rødhettestoff
-Brun Dotted dream-veske med russiskdukke-applikasjon. (Vil matche dette med et skjørt i Høstkolleksjonen min...)
-Stripete og blomstrete (altså innside/ytterside) Pea-pod-veske til Bæsta (endret til støvgrønn cord m/fargerike striper inni)

2 kommentarer: