tirsdag 27. april 2010

Dansekostymer...

Fagerborg vgs danselinjer hadde sin årlige forestilling andre uka i mars, og jeg var heldig å få i oppdrag å sy bukser og en topp til det ene dansenummeret.

Første bilde ut er av den ene toppen. Stort hjerte foran på brystet, men jobben var jo mest å få til en ordning for at denne kunne rives av hun som skulle ha den på underveis i dansen. På scenen. Løsningen ble noen plastikk trykknapper ferdig festet på et hvitt bånd. Tror de i utgangspunktet er beregnet på babybodyer?! Ser ikke kjempepent ut på nært hold, men det funka. Ville ikke risikere at den tynne jerseyen skulle revne, så knappene måtte syes på få av gangen og med litt avstand oppå et bomullsbånd jeg brukte som forsterkning langs hele kanten.



Buksene skulle allerhelst vært i stretchchenille fra S&S, men den kom aldri i tide tilbake på lager, så da var det en tynn sølvspettet grå chenille fra Rainbow tekstil som ble løsningen. Jenteshortsene ble fort avklart fasong og størrelser: Ikke supertight, men små, jentete, og med bevegelsesplass. Guttas shortser ble til i samme grunnform, men ble forlenget ned til knærne. Litt rare IRL, men så supre ut på scenen!



Må si meg ganske så fornøyd med resultatet :)

10 kommentarer:

  1. Så tøffe de ble!! Litt av en jobb du har hatt der! Håper du snart får masse energi, og at sylysten kommer krypende igjen. God klem fra meg=)

    SvarSlett
  2. Så flink du er ! Hadde vært veldig fint med et actionbilde av disse da....

    SvarSlett
  3. Some really nice fashion. This is really nice and looks professional too.

    SvarSlett
  4. Altid pæne ting fungerer hånd og især at få ting i livet bedre. Nogle pæne Jeg kan godt lide at se ting og arbejdede hårdt, så nogle fremstilles se ting.

    SvarSlett
  5. Så dyktig du er, det ser flott ut!

    SvarSlett
  6. Så gøyt oppdrag :-)
    Gratulerer med oppdraget :-)
    og
    godt Nyttår :-)

    SvarSlett
  7. Rigtig fin blog du har, jeg er nu fast læser. Du kan jo evt. kigge forbi min også?

    Xoxo Sofie http://sofietn.blogspot.com/

    SvarSlett
  8. Nogle pæne Jeg kan godt lide at se ting og arbejdede hårdt, så nogle fremstilles se ting.

    SvarSlett
  9. Fin blogg du har med gode produkter. Blir alltid inspirert av å se hva andre gjør, selv om jeg jobber med litt andre ting.
    Se mine arbeider på Facebook under 2sisters redesign eller på min blogg http://www.synytt.blogspot.no

    SvarSlett