søndag 3. mai 2009

Selv om det ser rosa ut, er den korallfarget... ;)


Her er endelig det ferdige resultatet av den korallfargede korterma'n jeg skulle sy til Tutta. Og, JA! -Det har tatt hele dagen. Det skulle nok ikke tatt så lang tid, men det har seg sånn at idag har jeg gjort ting jeg ikke kan... Som jeg skrev i forrige innlegg har jeg jo sydd med "ny" farge på overlock-maskinen. Den har jo tidligere kun sett ymse nyanser av brun. (Tror det ble et stort sjokk...?!?) Og som om ikke det er nok har jeg prøvd ut den nye tvillingnåla mi. Og det kan jeg bare innrømme: det ble mye banning og sverting. Har IKKE lyst til å prøve den igjen, men jeg burde vel prøve å bli venn med den...?!?


Her er en ny vri på halsåpning for min del. Gjør ikke dette omigjen. Hvertfall ikke med så tykk ribb i halsen. Det var ikke helt sånn her det skulle være i følge oppskrifta, men det ble jo ikke resten heller, så det passer jo bra... Burde igrunnen ikke si at jeg følger noe mønster for det blir jo ikke til at jeg gjør ting som det står... Hehe... Ikke bruker jeg mønstermalen helt som den er heller.


Her kan man lettere se denne hersens (*knis*) tvillingsømmen min, og en skyliknende applikasjon i velour. Tenkte jeg skulle trekke inn fargene til piratbuksa opp i korterma'n og, så det ble denne lilla skyen, og kontrastsømmer i lilla. Akkurat det syns jeg ble bra, da... :)

8 kommentarer:

  1. Den blev ju jättesöt! Man skulle aldrig kunna tro att du haft problem med den.

    SvarSlett
  2. Takker... :)

    Men, DET kan jeg love at jeg har... :sinna: hehe...

    SvarSlett
  3. Den ble i alle fall helt nydelig, selv om jeg kan tenke meg du var sinna underveis!

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelige kommentarer på bloggen min, de lyser opp dagen :O)

    Ønsker deg en fin uke

    Kirsti

    SvarSlett
  5. Kjempesøt! Vel verdt å slite for!!

    SvarSlett
  6. Takker... :)

    Den så fin ut til den fikk grønn-brune flekker fra avokadoen, som sikkert blir sittende i noen runder i vasken... Hehe...

    SvarSlett
  7. Så flott den ble, verdt alt strevet!!

    SvarSlett